Keçiboynuzu

Keçiboynuzu veya bilinen diğer adıyla harnup, Akdeniz ikliminde yetişen ve özünden, tohumundan, tozundan her türlü şekilde faydalanılan yaprakları sert ve yeşil renkte olan maki türü bir ağacın meyveleridir. Keçiboynuzu zengin besin içeriğinin yanı sıra, yüksek düzeyde antioksidan maddeler içerir ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi açısından oldukça büyük öneme sahiptir.

FAYDALARI

  • Kolesterol düşürücü
  • bazı kanser türlerini engelleyebilir.
  • Virüs ve zararlı bakterilerin üremesini önler
  • Göz sağlığına iyi gelir
  • İshal önleyicidir
  • Alerjik astım, bronşit gibi rahatsızlıkların tedavisine yardımcı olur
  • Soğuk algınlığı ve grip tedavisinde etkilidir.
  • Yağ yakıcıdır
  • Kabızlığı önler
  • Hücreleri yeniler
  • Kemik erimesini önlemeye yardımcı olur.

 

ZARARLAR

  • Mide bulantısı ve baş dönmesine neden olabilir.
  • Lifli bir gıda olması nedeniyle müshil etkisi yapabilir.
  • Hamilelikte aşırı kullanımı sakıncalıdır.I

 

KİMLER TÜKETMEMELİ

  • Diyabetli hastalar ve kan inceltici ilaç kullanan kişiler keçiboynuzu tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmalıdır.
  • Bebeklerin cilt ve savunma sistemleri gelişme aşamasında olduğundan özellikle 0-10 yaş grubu çocuklara doktora danışılmadan keçiboynuzu yedirilmemelidir.
  • Fındık ve baklagillere alerjisi olan kişiler özellikle keçiboynuzu çekirdeklerinden elde edilen ürünleri dikkatli tüketmelidir.

NASIL TÜKETİLMELİ

  • Keçiboynuzu, pekmez, toz, kür, nektar gibi birçok seçenekle tüketilebilir.
  • Aldığınız keçiboynuzu çok sertse, taze değilse ılık ve temiz suda bir süre bekleterek tüketebilirsiniz.
  • Keçiboynuzunun sık sık doğal haliyle tüketimi pek fazla tavsiye edilmemektedir.
Post by admin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir